20 februari, 2017

En lista. En lista om mig.

Hej på er.
Det är måndag och det spöregnar utanför mitt fönster. Det enda
jag gjort idag är att ha tagit blodprov och ätit frukost, och det ser inte ut
att bli så mycket roligare än så. Här kommer en lista (lånad av Sandra) om mig för den
som är intresserad.


Hur gammal är du?
Jag är 18 och fyller 19 år i mars.

Hur gammal känner du dig?
Jag känner mig nog äldre än jag egentligen är. Mina föräldrar brukar säga
att jag "hoppade över tonåren" - att festa och flänga runt har aldrig varit min grej.
Men. Å andra sidan kanske det bara beror på att jag är introvert.

Var bor du?
Utanför Helsingborg i Skåne!

Sommar, höst, vinter eller vår?
Jag kan uppskatta samtliga årstider, men vintern är nog den jag
tycker minst om. Kanske beror det på att det sällan blir en ordentlig, snöfylld vinter
här i söder. Våren tycker jag sådär om - det tar så lång tid innan det blir varmt. Nej, om jag
fick bestämma skulle det alltid pendla mellan maj och september: Sen, blommande vår
och tidig, mild höst är bäst!

Är du beroende av något?
Havregryn. Kakao. Min dator.



Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
I Australien. Hela min kropp vill till Sydney.

Vilket humör är du på?
Jag känner mig ganska trött. Mest för att det är söndagsväder (grått, kallt, rått).
Annars: Ganska okej. Det är ju lov.

Vilket är ditt favoritgodis?
Jag äter sällan godis men om jag gör det vill jag helst ha lakrits
eller choklad. Center är gott.

Är du en morgon- eller kvällsmänniska?
Hmm. När jag väl stigit upp ur sängen är jag inte särskilt trött, men å
andra sidan koncentrerar jag mig bäst vid tio-tiden. Jag har heller inga problem med
att vara uppe länge. Slutsats: kvällsmänniska.

Min familj

Vem gjorde senast något speciellt för dig?
Min mamma gör saker för mig hela tiden. Idag, till exempel, tog hon ledigt
för att köra mig till vårdcentralen. På alla-hjärtans dag gav hon mig choklad och nötter.
Igår erbjöd hon sig att köpa skor till mig fastän jag borde betala dem själv. Sådant.

Är du blyg?
Med tanke på att jag är introvert och generellt föredrar att vara för mig själv 
framför att umgås länge med andra så ja - jag är ganska blyg. Men inte när jag väl
lärt känna nya personer. Då är jag tvärtom väldigt avslappnad och framåt. Blygheten inför
främlingar har dessutom blivit bättre på senare tid!

Vad heter du i andranamn?
Jag heter Elisabeth efter min farmor och min mormor. Fram tills för en tid sedan
trodde jag att det var ett relativt unikt mellannamn, men efter att ha fått reda på
att nästan halva min klass också heter det har jag börjat tvivla... Fint är det i alla fall.

Vilken är din favoritbutik?
Jag tycker allra mest om Granit, IKEA och H&M. Anthropologie är nog min absoluta favorit,
men jag vet inte om det räknas - den finns inte i Sverige.


Har du några smeknamn?
Mina föräldrar kallar mig ibland Hanni och Hanna-kanna, och en kompis i klassen brukar
säga Hannananas... Men mest kallas jag bara Hanna. Det är inte så pass
komplicerat att det kräver en omskrivning, tror jag.

Kramar!




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar