26 augusti, 2016

End of summer








Jag sitter i soffan efter en relativt lugn, varm första skolvecka.
En vecka där jag har haft mina första filosofilektioner och börjat spåna
 på gymnasiearbetet (jag ska skriva en historisk kortroman) och på 
spetsarbetet (kanske något om magisk realism?) som ska 
skrivas helt och hållet på spanska. Vi har ätit skolluncher i en överfylld matsal och legat under träden
i lunds stadspark, läsandes svensk arbetarlitteratur. 

Än så länge mår jag bra. Jag tränar och slumrar i solen, äter
kompott från trädet i trädgården och solvarma, söta plommon från trädet bredvid. Aldrig har 
jag sett så mycket frukt i trädgårdarna i den lilla byn. En värmebölja har sköljt över oss,
och jag har använt sommarkläderna för kanske sista gången i år. Jag förbereder mig för
att säga "adjö" till sommaren, och insuper det sista som
finns kvar av den att insupa. 
Gör det ni också.

Kramar, Hanna.

1 kommentar :