26 juli, 2015

london

hej hopp, nu är jag hemma efter cirkus en vecka i london- staden som både har oaser och otrolig trafik, vackra varuhus och sop-kantade trottoarer. plus och minus helt enkelt. men på det stora hela tyckte jag om london, även om våra sex dygn där var väldigt intensiva. här följer ett urval ur vada jag och familjen egentligen gjort den här veckan:




gått på superfina varuhus som liberty, harrods och selfridge & co. en blandning av förtjusning
och irritation över att allt som är vackert är så himla sabla dyrt och att man känner sig
fel för att man inte äger drivor av pengar. 




  ätit mat och druckit dryck.




gått på en enorm marknad i gamla häststallar som heter camden market. där fanns verkligen allt mellan himmel och jord inklusive maaat. de hängande prydnaderna på bilden ovan skulle jag vilja försöka sy själv. tror ni det går?




varit turistiga och sett big ben, buckingham palace med vakter, röda bussar, london eye och 
sånt som man bara ska se.



 

varit på warner brothers studios i leavsden. alltså. det känns fortfarande overkligt att
jag varit där och jag skulle gärna åka dit igen.


mer bilder kommer! nu ska jag gå på promenad.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar