08 juli, 2015

första delen av sommaren












 


det är juli. vi har haft både tryckande, fuktig hetta med strandbesök och kall, regnfylld vind
med tv-serien vänner i sängen. jag kan vänja mig vid det här livet; utan stress och press från
tusen miljoner läxor, arbeten och redovisningar. istället kan jag äta frukost vid ett matbod istället
för på ett tåg. jag kan ta långa, långa promenader och lyssna på podcasts. jag kan laga middag och äntligen läsa böcker. allt detta känns så lyxigt och jag försöker njuta hela tiden.

mellan bladen i harry potter, promenader och frukostar har jag tagit tåget till vackra åhus där fina madde bor. vi tittade på vackra gamla övergivna villor, åt god glass, spelade kubb, åt god middag och kikade på fiskar i havet. här hemma i villan har jag träffat en katt som kommer på besök ibland, fotograferat våra pioner och ätit popcorn till lunch.

nu ska jag fortsätta njuta lite till. kram.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar