03 juli, 2014

skåneresan

  
Igår tog morfar med mig och min syster på en liten
skåneresa.


här är jag.


första stoppet var höganäs saluhall. de har
så himla mycket fint och gott. ett stort tips om du är
kring kullahalvön.

hmm. minimeloner eller gurkor??



andra stoppet, som varade i ca 5 minuter, var 
i fina mölle nedanför kullaberg.


jag tar kort på morfar som tar kort
på mig.



tredje stoppet var på hallandsåsen där vi fikade
under ett biggaråträd.



fjärde stoppet: båstad. 
hamn...

...och glass.


femte stoppet blev torekov. i hamnen luktade det
fisk, salt och ännu mer fisk. tyckte det här huset verkade
trevligt. och mysigt på vintern att sitta i och se på snöstormar.





i ett litet hus fanns bärgade saker från skeppsvrak. 
obsa krokodilen i taket.


söt.




bea åt spenat- och laxpaj.


och de andra käkade stekt sill med
potatismos och lingon. 


sen såg vi en tromb, blev nervösa och åkte hem
igen.


translation: A day trip in north of Skane!

1 kommentar :

  1. Oj, minst melonerna (eller vad det nu föreställer?) jag har sett! haha

    SvaraRadera