13 juni, 2014

den blomstertid


Nu är det sommarlov.

jag har gått ut nian och därmed även grundskolan. 
det är fortfarande lite svårt för mig att greppa.

jag har under de tre senaste åren gått i en musikprofilsklass
som har gjort väldigt mycket tillsammans.

alla körtimmar innan avslutningarna, klassresor, fyrahundra timmar musik
och några tusen timmar av andra ämnen. igår på skolavslutningen i 
helsingborgs vackra mariakyrka brast det för de flesta; vi i kören sjöng
och klappade i takt till bland annat "like a prayer", "we belong together" och slutligen "den blomstertid". När sista tonen i den sistnämnda klingat ut gick det inte att hålla tillbaka
tårarna, särskilt när lärarna på första raden gjorde detsamma. 

nu har jag ungefär nio veckor framför mig, som jag inte vet vad jag ska fylla med.
vi får väl se.

2 kommentarer :