16 mars, 2014

tips.

Just nu händer det ganska mycket i mitt liv. Det är nationella prov hit och inlämningsuppgifter dit, och jag försöker förbereda mig väl samtidigt som jag tar det lugnt och sansat. Det är svårt. 
Något som jag tycker om alldeles extra mycket är att drömma, inspireras och läsa om vad andra gör och tänker. Att läsa bloggar är den eminenta vardagssysslan för mig när det finns lite tid att döda. För en stund slutar jag tänka på mina egna bekymmer och bryr mig endast om fina matbilder, berättelser från andra sidan jordklotet och podcasthistorier om kärlek. Nu tänkte jag helt enkelt tipsa er om några fina bloggar jag följer och tycker om. Varnar för en ganska brokig skara, alla bloggarna är ganska olika. Men jag är ju ganska brokig själv så det kan man ju förstå.




Fantastiska Sandra Beijer skriver och visar bilder från alla
länder hon bott i, matlagning, tonåren och kärlekar. Hon har ett långt arkiv
med massa fina bilder, har en bra pod jag brukar lyssna på och
har dessutom precis släppt en roman.




Luise och David lagar fantastisk mat. Finns i kokbok som jag önskat mig i 
födelsedagspresent.

Honeypieliving

Fotografen Hannah Lemholts bilder och fina ord går inte att få nog av.
Jag tänker inte räkna upp alla timmar jag drömt mig bort inne hos henne.

1 kommentar :

  1. Åhh, tack för tipsen! Går också i nian och behöver distraktioner från all skolstress.

    SvaraRadera