16 februari, 2014

stormvindar och morrhår

Jag medger att jag är bildfattig för tillfället, men lite Pinterest är bättre än inget. 
Det är sportlov och jag ligger i feber. Jag läser lite i Farlig Midsommar av Tove Jansson,
klappar lite på min kisse och lyssnar på stormvindarnas
ilskna framryckande utanför fönstret. 

Jag brukar inte bli sjuk, så jag tar det hela med fattning. 
Att ligga i sängen i två-tre dagar tycker jag inte är så himla hemskt, egentligen, men
samtidigt får man så himla mycket tid att tänka på.
Det är just då som orostankarna spökar; Gjorde jag rätt gymnasieval?
Blir de nationella proven svåra? Tänk om...

Lite sådär. Det känns så overkligt, allting. Som det här med gymnasiet. Det känns verkligen
inte som att det är jag som ska gå dit i höst (!). Framtiden har fram tills nu känts så 
avlägsen, men nu är den ju nästan, nästan här ändå. Jag vet inte riktigt
om jag vill skratta eller gråta.

Det blåser stormvindar just nu. Då är det extra viktigt att inte glömma,
att det finns spretiga morrhår, mjuka pälsar, fina bloggar, fotoskrivare, torkade aprikoser och
solstrålar bakom molnen.

1 kommentar :

  1. Anonym16.2.14

    Vad har du för typsnitt på texten och hur gjorde du din header/vilket typsnitt är det där? :)

    SvaraRadera