02 december, 2013

Sorterar

jag sitter vid den stationära, i ett hav av utspridd information, böcker, stenciler och häften. datorskärmen ekar vit och svart, och jag printar ner tankar om asiatisk hinduism och buddhism. samtidigt smuttar jag krämig youghurt med kanel och kardemumma~ de som känner mig vet att jag förbrukar kopiösa mängder av den förstnämnda. mer nu till jul.

jag försöker prioritera och sortera, men det är svårt. två veckor innan betygen sätts, och det är de som ska skickas till gymnasierna. jag försöker balansera, balansera upp det svåra med det lätta, det roliga med det jobbiga och det självklara med det otydliga. vänder inte om för att bara se vad jag åstadkommit utan även vad jag kommer lyckas med i framtiden. för det är just det~ framtiden står runt hörnet.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar