23 oktober, 2013

att bestämma sig


den här veckan praktiserar jag på café étoile på norr i helsingborg.
jag får göra allt möjligt där; servera och baka och lyssna på människor som pratar 
om resor och jobb, livet, fotboll och fest.

jag, som är väldigt folkskygg och blyg, tvingas varje dag möta och prata med kunder,
vilket jag har märkt är nyttigt för mig. någon gång i framtiden vill jag också starta eget,
inte helt uteslutet ett mysigt café eller någon slags "kreativ-pyssel-design-studio".

jag har också bestämt mig för att den här bloggen,
(om det nu finns någon som läser)
ska vara mer mig och inte så perfekt och rät och alldeles rak och precis. 
kanske är det det som sätter ett "jobbigt"- tecken på tanken att öppna datorn
och knappa in blogger.com i sökrutan.

om det nu är någon som verkligen tycker att den här hörnan är av intresse,
så kanske jag ska försöka dela med mig av mitt huvud lite mera.
inte mitt huvud som i självporträtt, utan mitt huvud som i
tankar, bilder, idéer, framtidsplaner och drömmar. och jag ska i så fall försöka
dela med mig av dem rätt och slätt och utan krumelurer.

så veckan ut ska jag fortsätta göra frukostar och pressa juice och dricka 
kaffemaskinsgjord choklad på étoile och sedan är det äntligen höstlov.
då ska jag försöka komma iväg till köpenhamn och vara lite 
kulturell. tills vidare: happy everyday.
not my pics.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar